شهید خانــعلی شکــری

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید خانــعلی شکــری

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید خانــعلی شکــری

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام خان علی شکری از شهدای دانش آموز شهرستان قائم شهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : علی
تاریخ تولد : 1345/08/14
تاریخ شهادت : 1366/04/06
محل تولد : قائم شهر
گلزار شهدای باغدشت قائم شهر
نحوه شهادت : اصابت تیر مستقیم وجراحات شیمیایی
محل شهادت : ماووت
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

آخرين مطالب

زندگی نامه شهید خان علی شکری

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۲ ق.ظ

مادر وی، در همان بدو زندگی، علاوه بر غذای جسمانی، غذای معنوی را نیز در گوشت وپوست و خون او، تزریق می‌کرد و به فرزندش، درس ایثار و از خودگذشتگی می‌آموخت و فرزند نیز در چنین دامنِ پاکی رشد کرده بود و از امتحانات الهی چه سربلند و پرافتخار
بیرون آمد.

در هفت سالگی برای فراگیری علم و دانش، راهی مدرسه روستای خودشان شده و پس از پنج سال مقطع ابتدایی، راهی مدرسه‌ی راهنمایی تحصیلی شهید استاد مطهّری خطیرکلا ‌گردید و پس از گذراندن این مقطع، در رشته‌ی ادبیّات و علوم‌انسانی مشغول تحصیل شد. که مصادف با جنگ حقّ علیه باطل و دوران دفاع مقّدس بود، جنگی که بر ملّت مظلوم و ستم‌کشیده ایران تحمیل شده بود، با توجّه به عشق و علاقه‌ی وافری که شهید عزیز ما به جبهه و جنگ داشت برای حضور در جبهه سر از پا نمی‌شناخت و سرانجام خود را به سپاه شهرستان قائم‌شهر جهت شرکت در دوره‌های آموزش نظامی جهت اعزام به جبهه‌ها، معرّفی کرد و موفّق شد در تاریخ 15/5/1364 به عنوان تک‌تیر انداز در عرصه‌ی جهاد و مبارزه وارد شود و این زمانی بود که از نظر تحصیلی در سال سوّم دبیرستان مشغول تحصیل بود و یکی از دوستان هم‌کلاسیش نقل می‌کند که به‌طور دائم به من می‌فرمود: بیا باهم به جبهه برویم. ولی چون سنّم کم بود نتوانستم در آن موقع با او به جبهه بروم.

            تا تاریخ 12/9/1364 در منطقه‌ی عملیّاتی جنوب در لشکر 25 کربلا مشغول انجام وظیفه بود. برای مرتبه دوّم در تاریخ 1/3/1366 به منطقه‌ی غرب کشور « کردستان » اعزام و در نهایت با مبارزه‌ی مداوم با کافران بعثی در مورّخه‌ی 4/4/1366 در عملیات نصر 4 آزادسازی ارتفاعات شهر ماووت عراق به درجه‌ی رفیع شهادت نایل آمد و در مورّخه‌ی 6/4/1366 بعد از تشییع پیکر مطهرّش در شهرستان قائم‌شهر، در محلّ تولّدش روستای باغ دشت تشییع و در گل‌زار شهدای محلّ آقا سیدحیدر  به خاک سپرده شد.

۹۵/۰۵/۲۵ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی